Szkolni Zdolni - innowacja 2019

2019-11-28

INNOWACJA PEDAGOGICZNA
edukacyjno-wychowawcza

Autor: Monika Tomaś
Beata Niewelt
SZKOLNI ZDOLNI
- POKAŻ SWÓJ TALENT

Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 34 im. Ireny Sendlerowej w Rybniku
Temat: SZKOLNI ZDOLNI –POKAŻ SWÓJ TALENT
Przedmiot: zajęcia dodatkowe
Rodzaj innowacji: edukacyjno-wychowawcza
Data wprowadzenia: luty 2019
Data zakończenia: maj 2020

Opis innowacji 

Zakres innowacji:
Adresatami innowacji są uczniowie klasy 4-8. Czas realizacji innowacji obejmuje rok szkolny 2018/2019 ( luty 2019 - maj 2019) z możliwością jej kontynuowania w następnym roku szkolnym.
Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach dodatkowych zajęć Szkolni Zdolni organizowanych raz w miesiącu.

Motywacja wprowadzenia innowacji:
Okres nauki w szkole jest najwłaściwszy dla rozwijania i kształtowania różnorodnych form aktywności plastycznej oraz informatycznej.
Współczesna szkoła dostrzegając zdolnych uczniów, musi wychodzić im naprzeciw, podejmując takie działania, które pozwolą rozwijać i pielęgnować ich uzdolnienia oraz talenty. Pamiętajmy, że nie zawsze uczeń zdolny plastycznie, informatycznie musi osiągać sukcesy w nauce innych przedmiotów. Dlatego tak ważne jest właściwe rozpoznanie indywidualnych możliwości każdego dziecka, a być może odkrycie drzemiących w nim, a do tej pory nieujawnionych talentów.
Wykorzystując kreatywność, pomysłowość i ciekawość świata młodego człowieka stwarzamy mu okazję do ujawnienia własnych myśli i uczuć, rozwijania ekspresji twórczej, zdolności działania i osiągania celu.
Innowacja pomoże wielu uczniom w odkrywania własnego „ja”, dostarczy przeżyć będących źródłem radości i dumy z własnych osiągnięć.
Program powstał z potrzeby wyjścia naprzeciw uczniom, którzy mają w sobie dużą chęć ujawnienia swojego talentu lecz niejednokrotnie nie wiedzą, w jaki sposób go pokazać. Jednocześnie może być wyrównaniem szans edukacyjnych uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, niedostosowanych społecznie lub zagrożonych takim niedostosowaniem.
Podsumowanie innowacji
Uczniowie biorący udział w innowacji Remigiusz Słupik 8b, Paulina Orlik 5a, Małgorzata Widziak 7b, Barbara Pander 4c, Aleksandra Pander 8b

Imię i nazwisko:
Jagoda Cichy
Klasa: 6a
O sobie:
Moją największą pasją jest rysowanie. Najchętniej przedstawiam zwierzęta, a swoje prace wykonuję kredkami. Rysuję od bardzo dawna, praktycznie odkąd pamiętam, a moje prace na przestrzeni lat bardzo się zmieniały. Kiedyś tworzyłam w bardziej komiksowym stylu, teraz jednak skupiam się na realizmie.

Imię i nazwisko:
PAULINA ORLIK
Klasa: 5A
O sobie:
Zdolności plastyczne odziedziczyłam po rodzicach oraz bliskiej krewnej, która jest absolwentką szkoły plastycznej. Najbardziej lubię przedstawiać tematy z dziedziny fantastyki , głównie maluję postacie zwierząt, ludzi oraz martwą naturę. Szkicuję w każdej wolnej chwili,
często moje prace są prezentami dla bliskich mi osób lub znajomych.

Imię i nazwisko:
Małgorzata Widziak
Klasa: 7b
O sobie:
Od dziecka uwielbiałam rysować i malować. Łatwo mi to przychodziło i wielu osobom podobały się moje prace, więc zaczęłam rysować częściej. W 3 klasie przyjaciółka poleciła mi zajęcia plastyczne w Miejskim Domu Kultury. Bardzo mnie zainteresowały i wiele się na nich nauczyłam, kontynuuję uczestnictwo do dziś. Najbardziej lubię malować krajobrazy i portrety.

Imię i nazwisko:
Barbara Pander klasa 4c
Aleksandra Pander klasa 8b
O sobie:
Bardzo lubimy składać origami, ponieważ można w ten sposób miło spędzać czas. Szczególnie w pochmurne, deszczowe weekendy siadamy przy stole i składamy, czasem namawiamy także rodziców. Nasza pasja zaczęła się, kiedy dostałyśmy w prezencie książkę o tematyce origami. Wspaniale się bawimy przy tworzeniu nowych kształtów oraz polecamy innym jako metodę kreatywnego spędzania czasu.

Imię i nazwisko:
Michał Remisz
Klasa: 5e
O sobie:
Moją pasją jest programowanie. Znam dwa języki programowania SCRATCH i PHYTON. Ogólnie mówiąc programowanie przychodzi mi bardzo łatwo, a ponieważ w języku programowania PHYTON są pisane niektóre strony internetowe więc uważam, że taka umiejętność naprawdę się przyda. Z początkiem przygody z programowaniem moje projekty w SCRATCH były proste, ale z czasem stawały się coraz bardziej złożone, aż w końcu zacząłem programowanie w PHYTON, który, w przeciwieństwie do SCRATCHA, jest oparty na tekście, a nie na blokach. Uważam, że programowanie ułatwia naukę innych przedmiotów, rozwija analityczne i logiczne myślenie, kształtuje moc twórczą.

Imię i nazwisko:
REMIGIUSZ SŁUPIK
Klasa: 8B
O sobie:
Zdolności plastyczne odziedziczyłem po babci. Dorośli zwracali uwagę na moje rysunki już gdy miałem 4 lata. Najbardziej lubię przedstawiać tematy fantazy oraz anime. Maluję również pejzaże, inspiruje mnie sztuka japońska. Szkicuję w każdej wolnej chwili, z tym wiążę plany na przyszłość.

Miasto Rybnik Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach